Connect with us

Entertainment

Głębsza historia kryzysu budżetowego Uniwersytetu Stanowego Tennessee — Andscape

Published

on

Życie bez pieniędzy może sprawić, że będziemy robić rzeczy, które wyglądają źle.

Kiedy mówię, że żyję bez pieniędzy, mam na myśli posiadanie na koncie bankowym kwoty mniejszej niż grożące koszty artykułów pierwszej potrzeby – telefonu komórkowego, kredytu hipotecznego, Jordanów 11 – i wciąż szukania sposobu na zachowanie wypłacalności. Życie bez pieniędzy oznacza, że ​​rejestrujemy się przy użyciu innego adresu e-mail, aby uzyskać kolejny bezpłatny okres próbny lub zabieramy aparat naszej córki, którego i tak nigdy nie używała, do lombardu lub rozgrywamy cykl rozliczeniowy American Express jak rękę pik. Czasami to działa, czasami tylko opóźnia to, co nieuniknione. Nazywa się to „jak zrobić dolara z 15 centów” (grosz i pięciocentówka). To się nazywa przetrwanie.

Widziałem wnętrze kilku punktów realizujących czeki. Tak więc, gdy obserwowałem kaskadę katastrof finansowych, która w tym roku uderzyła w historycznie Black Tennessee State University – od jego orkiestra marszowa zostaje szarpana wróciłem z powrotu do domu na Uniwersytecie Howarda masowe zwolnienia pracowników, o których warto rozmawiać sprzedaż części kampusu – Zastanawiałem się nad historią. Podczas gdy drużyna piłkarska TSU 8-3 przygotowuje się do sobotniego meczu o tytuł mistrza konferencji Big South/Ohio Valley przeciwko południowo-wschodniemu Missouri, należy dowiedzieć się, co tak naprawdę kryje się za konfliktem w tym dumnym HBCU, którego historia obejmuje takie legendy, jak prowadząca prelekcję Oprah Winfrey; Johna McLendonapierwszy w kraju afroamerykański trener zawodowej koszykówki; i sprinterka olimpijska Wilma Rudolph?

Okazuje się, że to dużo.

Po rozmowach z siedmioma członkami społeczności TSU – absolwentami, obecnymi i byłymi administratorami oraz członkami władz lokalnych i stanowych – uważam, że prawdą jest, co następuje:

Przez dziesięciolecia uniwersytet w północnej części Nashville cierpiał z powodu rasistowskich zaniżonych płatności ze strony rządu stanu Tennessee – TSU nie otrzymało środków równych kampusom stanu, w którym dominują biali kampusy. Po tymczasowym wzroście federalnych środków finansowych na pomoc gospodarczą związaną z pandemią COVID-19, TSU przeżyło trudny okres, gdy przyjęło więcej studentów, niż było w stanie obsłużyć (jak wtedy, gdy kupiłem nowy samochód, a potem straciłem pracę, która za niego płaciła). TSU miało niewielki margines błędu (znany również jako życie od wypłaty do wypłaty), co było spotęgowane rzekomy niechlujne lub niedbałe praktyki finansowe (wciąż przygotowuję się do złożenia zeznania podatkowego za 2023 r.). Ponieważ jesienią liczba studentów pierwszego roku spadła o 50%, błędy te przełożyły się na deficyt budżetowy na rok 2024 wynoszący 39 milionów dolarów.

Jako uniwersytet stanowy, TSU jest kontrolowane przez rząd Tennessee, który może chcieć przejąć teren, na którym znajduje się TSU. Kiedy ujawniono niedobory budżetowe, wkroczyli gubernator Bill Lee i jego republikańska legislatura, wypchnęli byłą prezydent TSU Glendę Glover, usunęli całą radę nadzorczą i mianowali nowych przywódców otwartych na ich pragnienia. Wszystko to przyciągnęło jedynie umiarkowaną uwagę świata borykających się z problemem HBCU, dopóki nie powiedział tego tymczasowy prezydent TSU Ronald Johnson szkoły nie było stać na wysłanie swojego zespołu do Waszyngtonu na październikowy powrót Howarda do domu.

Bijące serce HBCU to orkiestry marszowe. I to był Aristocrat of Bands, który stał się pierwszym uniwersyteckim zespołem marszowym, HBCU lub innym, który wygrać nagrodę Grammy w 2023 r. A to była 100. rocznica powrotu Howarda do domu.

Oświadczenie Johnsona nadeszło zaledwie kilka tygodni przed meczem, pozbawiając zespół szansy na zebranie kwoty 150 000 dolarów na wyjazd. Nieważne, że Howard, który przegrał mecz piłkarski 27:14, uchylił się od dymu w przerwie i powiedział, że Arystokrata Zespołów będzie musiał wystąpić w piątej kwarcie po meczu. Dla wielu członków społeczności TSU odmowa zespołowi udziału w tak ważnym momencie kulturowym była jak policzek i kopnięcie w tyłek jednocześnie. Wtedy właśnie zabrzęczał mój telefon i usłyszałem telefon od ziomka z Nashville – „Hej, Jess, coś tu jest nie tak” – i zacząłem zwracać uwagę.


Charles Hopkins uczestniczy w wiecu podczas konferencji prasowej na Uniwersytecie Stanowym Tennessee, 3 października 2023 r. w Nashville w stanie Tennessee.

Zdjęcie George’a Walkera IV/AP

Już widać, że jeżdżę z ludźmi bez pieniędzy. Współczuję powszechnego w społeczności TSU, w obliczu obecnego kryzysu finansowego, poczucia, że ​​ich szkoła była skazana na porażkę. W 2023 r Rząd USA powiedział o tym gubernatorom 16 stanów złamali prawo federalne, finansując uczelnie przyznające ziemię czarnym na niższym poziomie niż białe. W raporcie federalnym wskazano, że TSU odmówiono wypłaty 2,1 miliarda dolarów w latach 1987–2020.

„Gdybyśmy mieli ułamek tych pieniędzy, może nie musielibyśmy się kręcić i próbować coś zrobić” – powiedział mi Austin Wille, absolwent TSU i były członek zespołu. „Nie usprawiedliwiam TSU jako całości za jakiekolwiek niewłaściwe zarządzanie… jakikolwiek błąd, jaki mogli popełnić. Ale trzeba nazwać rzeczy po imieniu. Rząd jest nam winien pieniądze, które moglibyśmy przeznaczyć na rozwój tego kampusu. A bez tego, w wielu różnych aspektach, widzimy, że powoduje to cierpienie.”

Urzędnicy stanowi i Johnson konsekwentnie obwiniają administrację Glovera za kryzys. Nie udało mi się skontaktować z Gloverem, który ostatnio powiedział stacji telewizyjnej w Nashville, że rząd stanowy próbował „zniszczyć” TSU.

Sharon Hurtabsolwentka TSU z 1979 r. i była radna miasta, powiedziała mi, że ostatnich problemów nie da się oddzielić od tego, że szkoła „próbuje serwować szampana przy ograniczonym budżecie na piwo”.

„Staramy się zapewnić edukację na najwyższym poziomie, choć odmówiono nam funduszy, które by nam na to pozwoliły” – powiedziała. „To niesamowite, że instytucja przetrwała tak długo i zapewniła studentom taką jakość, jaką mają”.

Czuję to w kościach.

Mojemu ojcu, czarnoskóremu mężczyźnie urodzonemu w 1937 r., nie pozwolono pracować, wynajmować domu ani posiadać nieruchomości w miejscach, które zapewniałyby równe możliwości finansowe. Ale jeśli mam być szczery co do mojej własnej historii i tego, jak zareagowałem na pokoleniowe skutki dyskryminacji? Niektórzy Czarni ludzie z podobnych sytuacji mają lepsze nawyki finansowe. Jeśli mają 15 centów, wydają 12 i oszczędzają 3. Nie kupują swoim dzieciom drogich prezentów. Przekazują Jordan 11 i noszą bieżniki niektórych Nike Cortez.

28 marca w Nashville w stanie Tennessee republikanin stanu Harold Love Jr. wypowiadał się w Izbie Reprezentantów przeciwko ustawie o zwolnieniu rady nadzorczej Uniwersytetu Stanowego Tennessee.

Zdjęcie George’a Walkera IV/AP

Pomyślałem o tym po rozmowie z przedstawicielem stanu Haroldem Love Jr., który ukończył TSU i maszerował w zespole. Podążając śladami swojego ojca, byłego przedstawiciela stanu Harolda Love seniora, badał i ujawniał niedofinansowanie stanu na długo przed publikacją raportu federalnego za 2023 r. oraz pomógł przydzielić środki setki milionów aby to zrekompensować.

Ale Miłość tak mówi audyt administracji Glovera pokazuje, że źle zarządzała ona finansami uniwersytetu – nie w sposób oszukańczy, ale w sposób powodujący problemy, takie jak nieotrzymywanie przez studentów obiecanych stypendiów lub dopuszczenie studentów z zaległymi saldami do zapisów bez planu spłat.

Love zna pełny zakres niedofinansowania TSU jak nikt inny. „Opierało się to na praktykach dyskryminacyjnych, które miały miejsce w momencie zakładania szkoły” – powiedział. „Dyskryminacja zaczęła się od początku i utrwaliła się, ponieważ wryła się w system. Jest to prawdopodobnie jeden z najwyraźniejszych przykładów rasizmu systemowego, ponieważ dosłownie występuje on w systemie”.

Kiedy zapytałem go, w jakim stopniu odpowiedzialność za obecny kryzys ponosi administracja Glovera, odpowiedział: „Wszystko dlatego, że to oni wówczas rządzili uniwersytetem.

„Moja mama pracowała w TSU przez 57 lat. Prowadziła program o nazwie Upward Bound dla uczniów w wieku przedszkolnym, studentów pierwszego pokolenia lub uczniów o niskich dochodach. Kocham TSU. Cała moja rodzina tam chodziła. Moje siostry, mój ojciec, moja matka, siostrzenica i dwóch siostrzeńców ukończyło tę szkołę. Inwestuję w przyszłość TSU. Będę stanowczo bronić mojego prezydenta, gdy postępuje właściwie, i zdecydowanie będę krzyczeć na moich kolegów w Izbie, gdy źle traktują szkołę. Ale kiedy administracja naraża edukację studentów na niebezpieczeństwo, a następnie wskazuje na niedofinansowanie jako przyczynę…

„Nie sądzę, że niedofinansowanie uniwersytetu nie miało wpływu na problemy finansowe TSU” – stwierdziła Love. „Ale nie mogę po prostu zrzucić wszystkiego na ten temat i powiedzieć, że administracja nie miała innego wyjścia”.


Arystokrata zespołów z Uniwersytetu Stanowego Tennessee występuje podczas koncertu czerwcowego na południowym trawniku Białego Domu w Waszyngtonie, 13 czerwca 2023 r.

Andrew Caballero-Reynolds/AFP za pośrednictwem Getty Images

W tym momencie większość kryzysu TSU przypomina mem z dwoma Spider-Manami wskazując na siebie. Nie jestem pewien, jak bardzo obrony Glovera jest dokładna w porównaniu z tym, co powiedział Love i rząd stanowy. Raczej nie mam zaufania do rządu. A ludzie z TSU od zawsze powtarzali, że stan chce „przejąć” szkołę, która jest właścicielem dodatkowego kampusu w centrum miasta i ponad stu akrów w pobliżu rzeki Cumberland. Według takiego myślenia kryzys ten jest okazją do realizacji tego złowrogiego programu.

„Problemy to narracja, którą gubernator Bill Lee i legislatura stanowa chcą mieć w naszej społeczności” – powiedział Hurt. „To przesłanie dziel i rządź. A jeśli doprowadzili nas do kłótni o coś błahego, użyją najpotężniejszej broni ze wszystkich. To nie jest broń zniszczenia, to broń odwrócenia uwagi. Podczas gdy my jesteśmy rozproszeni, skupiając się na wszystkich innych rzeczach, oni pracują bardzo żarliwie, aby zrobić wszystko, co muszą, aby przejąć kontrolę. Nie chodzi o to, że koniecznie chcą przejąć szkołę, chociaż może się to z tym wiązać. Najcenniejsza dla nich jest ziemia.”

Argument Hurta staje się prawdziwy, gdy kontroler skarbowy Jason Mumpower, którego nazwisko znajduje się w czołówce najważniejszych audytów, twierdzi, że nowa administracja TSU musi „rozwalić sprawę na łopatki”, podczas gdy namawiając ich do sprzedaży część kampusu Avon Williams w centrum miasta deweloperom, których tak się składa, że ​​zna. Przeanalizowałem ostatnie trzy lata Mumpower konto na X, wcześniej znanym jako Twitter. Tam są mnóstwo z posty o Tennessee przeważnie biały publiczny uniwersytety. Nie widziałem ani słowa o TSU.

„Wymuszenie odejścia prezydenta Glovera, zmiana całego zarządu, mam wrażenie, że właśnie tak się dzieje – to całe wstrzymywanie pieniędzy” – powiedział mi Wille, były członek zespołu. „Wydaje się, że to kolejny sposób na powstrzymanie TSU od prawdziwego rozwinięcia skrzydeł i umożliwienia mu osiągnięcia tego, co może”.

„Nie jest tajemnicą, że wiele osób w wyżej położonych miejscach w stanie Tennessee nie przepada za niektórymi sposobami, w jakie HBCU prezentuje się dumnie, jeśli można tak powiedzieć” – powiedział Wille. „Staram się ostrożnie używać słów – myślę, że niektórzy ludzie pociągają za sznurki za niektórymi drzwiami, aby uniemożliwić nam rozwój. Nie potrafię dokładnie określić, kim są ci ludzie. Powiem jednak, że może to podlegać jakiejś formie przywództwa rządu”.

Zapytałem Love, czy państwo próbuje to zrobić Ziemia TSU. „Jeśli w rządzie stanowym są osoby, które pragną sprawować większą kontrolę nad TSU, jeśli chodzi o jego tereny i przyszłość, oto pytanie, które sobie zadałbym” – powiedział. „Jeśli istnieje taka możliwość, dlaczego mielibyśmy dawać im jakąkolwiek przewagę, nie zarządzając odpowiednio szkołą?”

Mam nadzieję, że po zakończeniu wszystkich obecnych cięć budżetowych TSU nadal będzie mocno kontrolować całą swoją własność. Mam nadzieję, że Arystokrata Zespołów zmiażdży kolejny powrót Howarda do domu, że stan Tennessee wywiąże się ze wszystkich swoich zobowiązań i że TSU znajdzie drogę do trwałego dobrobytu. Życie bez pieniędzy nie jest sposobem na życie.

Jesse Washington jest dziennikarzem i twórcą filmów dokumentalnych. Nadal dostaje wiadra.

This article was originally published on : andscape.com
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Entertainment

“The Honorable Shyne” is a hit. This is why I wanted to tell this story. — Andlandscape

Published

on

By

One of the primary reasons Andscape culture author Justin Tinsley and I were tapped to co-executive produce was our backgrounds as music journalists. The documentary chronicling Moses “Shyne” Barrow’s rise to fame, imprisonment, and re-emergence as a political leader suits firmly into our wheelhouse, as his best rap years got here within the early 2000s – right at the center of our hip-hop fandom. I donated my time helping with the documentary, which was a top ten show in its debut week on Huluas a likelihood to help tell the story of hip-hop. I got here away from the project with an understanding of a man in conflict, at odds with himself and his past, and wanting to forge a path forward.

Shyne’s story illustrates the American dream: a poor black immigrant comes to America and from nowhere becomes one in all the largest rap stars. It is also a story about how the American criminal justice system and music industry chew up and spit out so many young Black people. To carelessly follow Shyne’s story is to consider him as just one other young black man who fell into a bad situation and never recovered. After all, his rap profession was effectively derailed when in 2001 he was sentenced to ten years in prison for the 1999 shooting at Club New York in Manhattan. But what inspired me about Shyne’s story was his refusal to let this devastation define him.

In 2021, I hung out in New Orleans with former No Limit rapper McKinley “Mac” Phipps, who had just been released from prison after spending 21 years in prison for a murder he denied committing. As I listened to Shyne’s story, I considered Mac. Both were avatars of a system that tested rap as much because it tested individual men. Mac’s story was about how hip-hop lyrics may be used to accuse someone within the face of overwhelming evidence of their innocence. Similarly, Shyne’s trial created a sensation about hip-hop’s relationship to violence in a city hungry for head on a plate.

Both Shyne and Mac emerged from prison as completely different people than once they entered. In Mac’s case, it was the period of time he spent at home, during which he transformed from a teenage rapper into a man after 20 years spent in confinement. For Shyne, his transformation got here from faith when he converted to Orthodox Judaism in prison. When I have a look at people like Shyne and Mac, I wonder how they’ll survive being locked in a cage, and their answers are inspiring.

While Shyne’s rap stories are what drew me to this project, it’s his journey as a man that makes me proud to help tell his story. And we actually get to see that journey after he raps the ultimate bars of his rap profession.

Shyne got here to the film wanting to discuss his lowest moments – the time after his release from prison in 2009, when he lashed out, frustrated at seeing a latest crop of rap stars emerge within the void left by his absence. He was rudderless. As rudderless as anyone may be who has lost a decade to a prison system that wanted to destroy him. And much more, since it was closed when the superstar’s fame was on the tip of his fingers.

The raspy-voiced rapper could have let these mishaps define him, but that is where Shyne’s story resonates with everyone, whether or not they’re a rap fan or not. Shyne’s second act, the one through which he finds purpose in community and family, where he uses his innate charisma and true genius to turn out to be a political leader and motivational speaker.

I cannot discuss Shyne’s reappearance without mentioning Sean “Diddy” Combs. Combs, the disgraced hip-hop mogul who signed Shyne to his label Bad Boy Records and helped launch his profession, is the elephant within the room throughout the documentary and in Shyne’s life. So lots of the artists who emerged under Diddy – from G Depp and Mase to The Notorious BIG – suffered terrible consequences. Shyne’s name was all the time on the list because he spent ten years in prison. And yet, Shyne’s approach to healing and moving forward is as inspiring as his ability to overcome what he sees because the sabotage of his life and profession.

These are lessons I didn’t expect to learn from the stories in regards to the hip-hop star from my childhood. These are inspiring moments that can be of interest to those that haven’t yet turn out to be inquisitive about the Brooklyn, or somewhat Belizean, rapper featured within the documentary. These are the points that make me proud to be a a part of telling Shyne’s story.

DavidDennis Jr. is a senior author at Andscape and the creator of the award-winning book “The Movement Made Us: A Father, a Son, and the Legacy of a Freedom Ride.” David is a graduate of Davidson College.

This article was originally published on : andscape.com
Continue Reading

Entertainment

Kendrick Lamar Releases Surprise Album ‘GNX’; group chats are going crazy

Published

on

By

Kendrick Lamar, Kendrick Lamar GNX, GNX, GNX album, K-Dot, K-Dot GNX, theGrio.com

There are few things more exciting than receiving an infinite barrage of text messages at the very same time in numerous group chats. This normally implies that something vital has happened in popular culture. Well, the exact same thing happened about noon on November 22, within the yr of our Lord two thousand and twenty-four. Kendrick Lamar Duckworth, higher often called Kendrick Lamar, released the album “GNX”, nod towards Buick Grand National Regal GNXa rare muscle automobile released in 1987 – which also happens to be the yr Kendrick was born.

“GNX” is coming to the tip of what has been a banner yr for Kendrick Lamar. From epic diss records geared toward Drake, to creating the largest song of his profession (and a Drake diss track) on “Not Like Us”, to the “Pop Out” concert streaming live to tell the tale Amazon Prime, Kendrick won this yr. He even received seven Grammy nominations, mostly for “Not Like Us.” And this victory will proceed in the brand new yr. In September, it was announced that Kendrick would stay Super Bowl 2025 headliner will happen in New Orleans. This announcement sparked some controversy and comments from several New Orleans legends similar to Juvenile and most notably Lil Wayne, who felt disrespected; Kendrick immediately refers to this topic within the opening song of the album (all stylized in lower case), “wacced out murals”.

The thing is, Kendrick didn’t sleep for many of 2024. And then, while the remaining of us were minding our own business, listening to other albums that had just dropped, like Ice Cube’s “Man Down,” I began receiving text after text… and I knew that would only mean that something vital happened.

At this point in my life (and possibly even yours), Kendrick Lamar releases are a drop-everything-and-listen event. I immediately went to the streaming service, launched “GNX” and pressed “Play”.

I need to admit that the primary time I heard the album I used to be a bit confused. Kendrick has probably never been more popular or famous; if there was ever a time to drag a Kanye West and release his own version of “My Beautiful Dark Twisted Fantasy” – an album largely produced as Kanye’s best and most representative of Kanye’s greatness – now could be the time. “GNX” has a far more modern West Coast vibe and is certainly more for his die-hard fans than anyone who just began gaining attention due to his beef with Drake. Maybe that was the purpose; possibly not.

Kendrick Lamar, Kendrick Lamar GNX, GNX, GNX album, K-Dot, K-Dot GNX, theGrio.com
Photo: Dave Free

Either way, I can imagine that folks whose favorite lines are “OV-Ho” won’t be immediately thrilled. I wasn’t immediately blown away (though very amused by how sensitive Kendrick is to what people say about him on social media, well, everyone), but as is all the time the case with Kendrick albums, repeated listens are likely to correct any immediate monotony that I even have about his projects. For example, now that I’ve listened to it just a few times, I can not wait to listen to black college bands playing “tv off” style, which seems like a cousin of “Not Like Us.” The Shoot, Bayou Classic, which also takes place yearly in New Orleans on Thanksgiving Day, stands out as the first time we hear a band playing “TV off.”

Since the album didn’t come out long enough to be reviewed, group chats and social media were abuzz with immediate reactions. This is the a part of music releases I really like, where everyone seems to be listening to the identical thing, offering premature takes that will not even delay the following day. I’m not different; I’m sure I’ll say something about this album that can sound silly by Monday. Shoot, I can have already done it. But that is what happens when great artists release music. We spend time with others after which we refer to them, analyze them, criticize them, praise them, destroy them and let all our prejudices fly free. Love it.

It’s value noting that certainly one of Drake’s diss tracks that did not appear during last summer’s fracas was titled “The Heart Part 6,” and was an apparent try to usurp Kendrick’s pre-album practice of removing a non-album song titled “The Heart.” Well, Kendrick has a song on his recent album called, you guessed it, “The Heart, Pt. 6,” which I feel will probably be released soon Drake. Good job, Kenny.

Argue.


Panama Jackson theGrio.com

This article was originally published on : thegrio.com
Continue Reading

Entertainment

New music this week: Tyla, Lola Brooke, Coco Jones and more – Essence

Published

on

By

Happy Friday, people! Whether you are drinking a warm beverage or preparing for a fun-filled weekend, this week’s latest music releases set the tone. From sensual R&B melodies to powerful hip-hop anthems, these songs have something for everybody.

Coco Jones leads the pack along with her seasonal album, and Tyla offers a heartfelt change of tone with “Tears.” Miguel’s smooth “Always Time” and Jorja Smith’s tender “Stay Another Day” showcase R&B at its finest, while Lola Brooke and Killer Mike turn up the warmth on “Go To Yo Head” and “Warryn’s Groove,” respectively. Today’s list also includes music from Eric Bellinger, Coi Leray, Blxst and more.

Below you possibly can read our list of latest products.

This article was originally published on : www.essence.com
Continue Reading
Advertisement

OUR NEWSLETTER

Subscribe Us To Receive Our Latest News Directly In Your Inbox!

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Trending